Табела 5.2 Спецификација предмета Методе, технике и тестови у сурдологији
Студијски програм: Специјална едукација и рехабилитација глувих и наглувих особа. |
|||||||
Врста и ниво студија: дипломске академске студије, први семестар |
|||||||
Назив предмета: МЕТОДЕ, ТЕХНИКЕ И ТЕСТОВИ У СУРДОЛОГИЈИ |
|||||||
Наставник: Димић Д. Надежда, Остојић Б. Сања, Ђоковић Т. Сања, Славнић С. Светлана, Радић Шестић Н. Марина; Радовановић С. Весна, Исаковић С. Љубица, Ковачевић Р. Тамара |
|||||||
Статус предмета: Обавезни предмет дипломског студијског програма |
|||||||
Број ЕСПБ: 10 |
|||||||
Услов: Усвојена знања из програма основних студија |
|||||||
Циљ предмета: Циљ предмета је да оспособи студенате за самосталну примену сурдолошких метода и техника и анализу добијених резултата из области дијагностике, ре/хабилитације, едукације, професионалног оспособљавања, знаковног језика и вештина глувих и наглувих особа. |
|||||||
Исход предмета: Савладавањем наставног програма очекује се да студент примени стручна и теоријска знања из области дијагностике и диференцијалне дијагностике ради утврђивања свих специфичности у слушнм и говорно-језичким способностима глувих и наглувих; да у сарадњи са другим члановима стручног тима конципирају све сегменте програма ре/хабилитације и едукације; да евалуирају ефекте примењених програма; |
|||||||
Садржај предмета Теоријска настава Продубљивање знања и примена метода и техника диференцијалне дијагнозе и третмана глувих и наглувих особа са синдромским оштећењима и вишеструком ометеношћу; Методе, технике и тестови у читању говора са усана; Примена спектрографије у анализи говора и гласа код глувих и наглувих;Савремени тестови у сурдологији. Практична настава:Вежбе Рад на одељењима за аудиолошку рехабилитацију слуха и говора која имају клинички, мултидисциплинарни приступ у дијагностици, диференцијалној дијагностици и рехабилитацији деце и одраслих глувих и наглувих особа; Лабараторијске вежбе у извођењу и анализи спектрографске анализе говора глувих и наглувих. Примена тестова у раду са глувом и наглувом децом и одраслима.децом |
|||||||
Литература 1. Јовичић, С. (1999): Говорна комуникација, Наука, Београд, стр.367-418; 461-510, ISBN 86-7621-096-9; 2. Остојић С, Ђоковић С, Микић Б. (2007): Кохлеарна имплантација – преглед истраживања ЕАРС батеријом тестова, Специјална едукација и рехабилитација, ФАСПЕР, ЦИДД, 3-4, 61-73, ISSN; 3. Микић, Б. (2007): Синдромска оштећења слуха, Специјална едукација и рехабилитација, 13- 25, ISSN, 1452 - 7367 4. Димић, Н.Д. (2003):Функција читања говора са усана, ДДСЦГ, 62 – 72, ISBN 86-84765-00-1 Ђоковић, С. (2006): Специфичности акустичке структуре вишесложних сугласничких скупова српског језика, Београдска дефектолошка школа, вол. 12, бр.2, стр. 181-194, ISSN 0354-8759 5. Ђоковић, С. (2006): Врсте артикулационих одступања сугласничких скупова у говору деце оштећеног слуха, Специјална едукација и рехабилитација, вол.1, бр.1-2, стр. 141-151, ISSN 1452-7367 6. Northen, J., Dowson, M., (2002): Hearing in children, fifth Editon, Lippincontt Williams &Wilkins, Baltimor, 159-303, ISBN 0-683- 30764-9 |
|||||||
Број часова активне наставе |
Остали часови |
||||||
Предавања: 4 |
Вежбе: 4 |
Други облици наставе: |
Студијски истраживачки рад: |
||||
Методе извођења наставе: предавања, вежбе, интерактивна настава |
|||||||
Оцена знања (максимални број поена 100) |
|||||||
Предиспитне обавезе |
Поена |
Завршни испит |
поена |
||||
активност у току предавања |
10 |
писмени испит |
|
||||
практична настава |
10 |
усмени испит |
40 |
||||
колоквијум-и |
40 |
.......... |
|
||||
семинар-и |
|
|
|