Табела 5.2 Спецификација предмета Методе, технике и тестови у сурдологији



Студијски програм: Специјална едукација и рехабилитација глувих и наглувих особа.

Врста и ниво студија: дипломске академске студије, први семестар

Назив предмета: МЕТОДЕ, ТЕХНИКЕ И ТЕСТОВИ У СУРДОЛОГИЈИ

Наставник: Димић Д. Надежда, Остојић Б. Сања, Ђоковић Т. Сања, Славнић С. Светлана, Радић Шестић Н. Марина;

Радовановић С. Весна, Исаковић С. Љубица, Ковачевић Р. Тамара

Статус предмета: Обавезни предмет дипломског студијског програма

Број ЕСПБ: 10

Услов: Усвојена знања из програма основних студија

Циљ предмета: Циљ предмета је да оспособи студенате за самосталну примену сурдолошких метода и техника и анализу добијених

резултата из области дијагностике, ре/хабилитације, едукације, професионалног оспособљавања, знаковног језика и вештина глувих и наглувих особа.

Исход предмета: Савладавањем наставног програма очекује се да студент примени стручна и теоријска знања из области дијагностике и

диференцијалне дијагностике ради утврђивања свих специфичности у слушнм и говорноезичким способностима глувих и наглувих; да у сарадњи са другим члановима стручног тима конципирају све сегменте програма ре/хабилитације и едукације; да евалуирају ефекте примењених програма;

Садржај предмета

Теоријска настава

Продубљивање знања и примена метода и техника диференцијалне дијагнозе и третмана глувих и наглувих особа са синдромским оштећењима и вишеструком ометеношћу; Методе, технике и тестови у читању говора са усана; Примена спектрографије у анализи говора и гласа код глувих и наглувихавремени тестови у сурдологији.

Практична наставаежбе

Рад на одељењима за аудиолошку рехабилитацију слуха и говора која имају клинички, мултидисциплинарни приступ у дијагностици, диференцијалној дијагностици и рехабилитацији деце и одраслих глувих и наглувих особа; Лабараторијске вежбе у извођењу и анализи спектрографске анализе говора глувих и наглувих. Примена тестова у раду са глувом и наглувом децом и одраслима.децом

Литература

1. Јовичић, С. (1999): Говорна комуникација, Наука, Београд, стр.367-418; 461-510, ISBN 86-7621-096-9;

2. Остојић С, Ђоковић С, Микић Б. (2007): Кохлеарна имплантација преглед истраживања ЕАРС батеријом тестова, Специјална едукација и рехабилитација, ФАСПЕР, ЦИДД, 3-4, 61-73, ISSN;

3. Микић, Б. (2007): Синдромска оштећења слуха, Специјална едукација и рехабилитација, 13- 25, ISSN, 1452 - 7367

4. Димић, Н.Д. (2003):Функција читања говора са усана, ДДСЦГ, 62 72, ISBN 86-84765-00-1 Ђоковић, С. (2006): Специфичности акустичке структуре вишесложних сугласничких скупова српског језика, Београдска дефектолошка школа, вол. 12, бр.2, стр. 181-194, ISSN 0354-8759

5. Ђоковић, С. (2006): Врсте артикулационих одступања сугласничких скупова у говору деце оштећеног слуха, Специјална

едукација и рехабилитација, вол.1, бр.1-2, стр. 141-151, ISSN 1452-7367

6. Northen, J., Dowson, M., (2002): Hearing in children, fifth Editon, Lippincontt Williams &Wilkins, Baltimor, 159-303, ISBN 0-683-

30764-9

Број часова активне наставе

Остали часови

Предавања:

4

Вежбе:

4

Други облици наставе:

Студијски истраживачки рад:

Методе извођења наставе: предавања, вежбе, интерактивна настава

Оцена знања (максимални број поена 100)

Предиспитне обавезе

Поена

Завршни испит

поена

активност у току предавања

10

писмени испит


практична настава

10

усмени испит

40

колоквијум

40

..........


семинар